І «розрубають» транспортні вузли

Одночасно зі спорудженням вокзального комплексу планують розв’язати багато транспортних проблем. За словами генерального директора АО «Київпроект» Олега Овдія, інакше спланують територію перед Дарницьким вокзалом. Тут розташують підземні паркінги на дві тисячі місць, а поблизу новобудови –  дворівневу транспортну розв’язку.

Змінять маршрути громадського транспорту, передусім трамваїв. Підземних тунелів, за словами директора інституту «Укрметротунельпроект» Віктора Янікіна, буде два. Один проляже під вокзалом і матиме виходи на платформи. Другий прокладуть під залізничними коліями, з’єднавши в такий спосіб вулиці Празьку, Ялтинську та Бориспільську. Призначений він для легкових автомобілів і трамваїв.  Тоді трамвай без перешкод розвертатиметься, не створюючи заторів, а машини, які проїжджатимуть повз Дарницький вокзал транзитом, не перетинатимуться з авто, які підвозитимуть пасажирів до потягів.

Планують розширити шляхопровід поблизу Харківського шосе, а також вулиці Привокзальну, Ялтинську та Бориспільську. Відкриють біля нового вокзалу і станцію метро. Звідки її підводити, нині вирішують фахівці. Віктор Янікін передбачає, що до Дарницького вокзалу лінію підведуть вулицею Бориспільською від станції «Червоний хутір» (її відкриють 2006 року). Від вокзалу лінія метро проляже до Ленінградської площі, далі – до станції «Лівобережна», з’єднавши таким чином Сирецько-Печерську та Святошино-Броварську лінії і розв’язавши транспортну проблему поблизу Ленінградської площі. У перспективі на «Лівобережній» пасажири зможуть пересісти на лінію метро «Троєщина – Осокорки», яку прокладуть через Русанівку, Березняки та Позняки.

Як зазначив директор КП «Київський метрополітен» Микола Шавловський, перш ніж прокласти ділянку від Дарницького вокзалу до «Лівобережної», станцію реконструюють (побудують транспортну розв’язку), тоді вдасться розвести пасажиропотоки і запобігти перевантаженню. За словами метробудівців, на спорудження Лівобережної лінії знадобиться від семи до десяти років. Ознайомившись із проектом, Київський міський голова Олександр Омельченко запропонував передбачити забудову території вздовж нової лінії метро, де нині розташовано військові частини та дво-, триповерхові старі будинки.

– Варто розробити концепцію забудови житловими масивами. Тут вистачить ділянок на три-чотири мільйони квадратних метрів житла. Площі біля метро колосальні. Роботи будівельникам вистачить на три-чотири роки, – вважає мер Києва. – Вкладені у будівництво нового Дарницького вокзалу кошти – державні та інвестиційні – дають змогу розгорнути на вулиці Бориспільській велике житлове будівництво.