Дешевше, але ажіотажу немає

Зима, власне, лише розпочалася, до весни ще далеко, отож ще зарано перейматися зміною свого гардеробу. Таке міжсезоння відчутно впливає на товарообіг в універмагах, бутіках. На ринках відносне затишшя, що, певна річ, не влаштовує торгівлю. Аби розбудити покупців, зацікавти їх своїм товаром, магазини влаштовують сезонні розпродажі. Наразі мало не у кожній вітрині можна побачити: знижки на 50%, 70%. Спокусливо – не хочеш, а зайдеш. Що я і зробила. А ще пригадала, як кілька років тому моя приятелька, збираючись у різдв’яну відпустку за кордон, тішилася, що накупить там за безцінь всілякого добра. Бо ж у Європі вже давно існує традиція передсвяткового розпродажу товарів за зниженими цінами. Цієї події люди чекають, спеціально відкладають для покупок гроші. Нарешті й в нас така можливість з’явилася. І, як я з’ясувалося, багато киян теж її чекають, стежать, щоб не проґавити такого моменту.

Навіщо платити дорожче?

На Хрещатику майже у кожному магазині розпродаж. Власне, у більшості випадків він називається сезонним. Тобто якраз зараз можна купити (значно дешевше!) зимові речі. Зрозуміло, адже як би мороз не потріскував, а за кілька днів уже Стрітення. І нова шуба, теплі черевики, чобітки мало кого вже приваблюють. А якщо та сама хутряна шуба чи шапка коштують, скажімо, вдвічі дешевше? О, тут варто подумати.

Я не здивувалася, коли побачила у секції чоловічого взуття юнаків, які приміряли теплі черевики. Адже ще донедавна вони коштували понад 300 гривень, а наразі їх можна купити за 200.

– Отож, 100 гривень залишаться у гаманці, – пояснив один із покупців. – Якщо докласти ще стільки ж, можна купити на такому ж розпродажі кросівки чи туфлі. Навіщо платити більше, коли є можливість зекономити.

Правду кажуть, що нинішня молодь прагматична. Дівчата, студентки університету, яких я зустріла у секції жіночого одягу, жваво вибирали блузки, брюки, кофтинки. І не по одній речі, а по кілька одразу.

– А чому б не купити таку красиву блузу, – пояснила Марина. – Тим паче, що майже за безцінь: попередня її ціна 159.90, а нинішня– 47.97.

– Не боїшся, що ця річ дуже швидко стане немодною, перетвориться у непотріб?

– Гадаю, до літа її можна сміло одягати.

– Щоб ти ще хотіла придбати у цьому магазині?

– Певно, що курточку. Навіть маю наприміті одну – оту біленьку з хутром, всього за 99 гривень. Її попередня ціна – 329 грн.

– Стипендії вистачить, щоб за все заплатити?

– Тато з мамою проспонсорували. Правда, вони казали, щоб купила собі тепле пальто, а я натомість он скільки речей придбаю. Ще й дещо залишиться на сувенір коханому до дня Святого Валентина.

Так багато всього, а вибрати нічого

Та не всі нині шукають дешевинку. Я зустріла й таких покупців, які вибирали собі товар без знижки. Чому? Тому що вони впевнені: добротна річ має й коштувати дорого. А розпродаж – це не що інше, як психологічна акція, яка зорієтована на не вельми вибагливого покупця. Йому можна підсунути й третьосортний товар, але якщо він дешевий, то обов’язково клюне.

Пані Марія призналася, що зайшла до магазину зовсім не тому, що на його вікнах приманка – 50%, 70% знижки. Мала намір підібрати собі костюм для роботи. І заодно переглянула ті речі, на яких висіли ярлики з кількома цінами. Перша перекреслена червоним фломастером, а над нею нова значно нижча (це теж відомий усім прийом).

– Ось це пальто нині коштує не 499 грн., а 149 грн., але я його й за 50 гривень не купила б – пояснила пані Марія.

– Чому? Невже воно таке некрасиве?

– Чому ж, непогане, на перший погляд навіть модне – картате і тканина хороша. Але погляньте, який фасон: це ж учорашній день. Або ж спідниця у клітинку. Така саме валяється є у мене на антрисолях. Рожевий піджак, навпаки, гарно зроблено, але ж колір який в’їдливий. Тепер я розумію, чому на ці речі знижки – на них немає попиту.
Справді, хороших речей у магазині начебто й багато і вони недорогі, але вибрати нічого. Не хотіла б я фірмової німецької спідниці ні за 940 гривень (попередня ціна), ні за 470 (нова), не сподобався мені й піджак цієї фірми за 740 гривень (а коштував 1440 грн.). Обійшовши кілька магазинів, я дійшла висновку: торгівельні заклади запроваджують сезонні знижки з єдиною метою: збути непопулярний, застарілий товар хоч за якусь ціну, аби звільнити місце для нової колекції. Наразі навіть парфуми із сезонними знижками.

Мене завжди дивує на ярликах з перекресленими цінами магічна цифра «9». Чому б, наприклад, не поставити ціну жакета 250 гривень. Ні, написали 249 грн. 99 коп. Невже одна копійка щось змінить? Інша річ, коли на престижному ринку розкішна шуба, яка коштувала 16 тисяч гривень, подешевшала до 13 тисяч. Хоча у процентному відношенні такі знижки незначні – якихось 10 – 20 відсотків.

На тобі, небоже, що мені не гоже

Кажуть, завбачливий господар думає про літо взимку, а про зиму влітку. Наразі у магазинах широкий вибір товарів (зі знижкою, звичайно) весняно-літнього сезону: модні футболки, топи, літні брюки, сарафани. Скажімо, вишукане вечірнє плаття (виробник – Марокко) можна купити за 199, 149 гривень. Попередня їхня ціна відповідно 289, 209 грн. Одначе я не побачила, щоб хтось купував їх. Може, кольорова гама не приваблює, адже усі до одного – чорні?

– Таке плаття годиться для молодіжної вечірки, – любязно пояснила мені Оксана, такий же покупець як і я. – Для зими воно начебто надто легке, а для літа ліпше підібрати щось світлішого тону. Тому я, певно, куплю собі світло-рожеву кофтинку. Вона пасує і до спідниці, і до брюк.

Далі мій шлях проліг до магазину фірмових спортивних товарів. Пригадала, що синові потрібні кросівки. На полицях великий вибір товарів: білі, чорні, червоні, бежеві. Мене щонайперше цікавили ті, що зі знижками. Вивчаю ярлики. Ті, що коштували понад 300 гривень, тепер можна купити за 220. Непогано наче. Стала прискіпливо роздивлятися взуття – перемацала, певно, пар десять. І дійшла висновку, що жодну не куплю, бо ж усі вони виготовлені із гуми й тканини. Трохи далі на полиці знайшла й шкіряні, але вони коштували 400-600 гривень. Знижок на такий товар не було. Отже, хитро придумано: на тобі, небоже, що мені не гоже.

Як запевнила мене продавець цього магазину Ольга Олексіївна, знижки триватимуть ще принаймні півмісяця. У березні поступить нова колекція спортивного взуття – добротного, фірмового, але дорогого. Може, варто почекати і придбати саме таку річ. Адже скупий платить двічі!

Завернула на іншу вулицю і відразу побачила знайомий мені магазин готового одягу, в усіх вікнах якого прочитала: дублянки – від 490 грн., шкіряні куртки – від 290 грн. Та й посміхнулася, адже ця спокуслива реклама висить тут ще з минулої весни. Підійшла ближче – на дверях великий замок. Магазин зачинено на ремонт. Господарі збираються перепрофілювати свій торговельний заклад. Либонь, і знижки не допомогли.