Дотримання закону підвищить тарифи

Чутки про підвищення вартості проїзду в міських маршрутках з’являлися вже не раз. Тож не дивно, що розмова на цю тему відбувалася в Клубі ринкових реформ. Найбільше занепокоєння присутніх викликав закон про внесення змін до Кодексу України про адміністративні порушення, прийнятий наприкінці минулого року. Відтепер за пасажирів, що стоять, водіїв штрафуватимуть, а такі санкції потягнуть за собою зростання цін за проїзд.

Вимоги до перевезення пасажирів у маршрутних таксі було законодавчо закріплено кілька років тому. Вже тоді перевізники були зобов’язані забезпечити місцями для сидіння усіх охочих їхати. Проте на закон не зважали. Водії не хотіли сваритися з пасажирами, а ті були згодні висіти на сходинках, аби швидше дістатися на роботу. Переповнені маршрутки – явище звичне, і не тільки в години пік. Щодня мікроавтобусами у столиці користуються більш як мільйон осіб. Багатьом із них нерідко доводиться стояти в чергах, мріючи не те щоб сісти, а бодай втиснутися в авто. З початком застосування штрафних санкцій черги значно зростуть, а транспортна проблема поглибиться.

«Богдани» й «Еталони», яких зараз більшість, розраховані на стоячих пасажирів. Вони будуть завантажені наполовину, тому прибутковість їхня істотно зменшиться. Підприємствам-перевізникам доведеться підвищити вартість послуг. За підрахунками фахівців, проїзд коштуватиме від однієї гривні до двох з половиною, залежно від довжини маршруту. Багатьох киян це вдарить по кишені, тож вони змушені будуть спуститися в перевантажене метро чи ламатимуть двері у наземному громадському транспорті.

На думку генерального секретаря Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Романа Івасишина, розв’язати проблему допоможе використання автобусів великої і надвеликої місткості. Оскільки їх на дорогах міста поки що бракує, то дію нового закону слід призупинити, аби не виникло транспортної кризи. Проте це не означає, що маршрутки зникнуть. Радше більш відповідатимуть своїй назві і пропонуватимуть комфорт за відповідну ціну. А для менш заможних пасажирів існуватиме альтернатива – сучасні великі автобуси.