Усі ролі – без фальші

«АVE, Маrіа! Або психологічні особливості акторської творчості Марії Заньковецької» – це театро-знавче дослідження, яке провів ще три десятиліття тому Володимир Корнійчук, нині головний редактор «Української музичної газети». Але видання побачило світ лише цього року й приурочене до 150-річчя від дня народження славетної актриси.

Яка психологія творчості актора, що своєю грою емоційно впливає на глядача? Про Марію Заньковецьку – рядки з тодішньої критики: «потрясаюче враження» доводило публіку до «шаленого захвату», що спричиняло «багаточисленні зомління», «істеричні крики й ридання дам», «сльози навіть у декотрих мужчин». І це свідчить про винятковий талант і силу її гіпнотичної гри, таємниця якої криється у психологічному єстві актриси», – пише дослідник. – А настрій вразливої Заньковецької часто залежав від обставин, які диктувало життя».

Актриса вкрай гостро відчувала реальне життя й глибоко осмислювала його. А від так, усі ролі вона грала без фальші. Про це – у розділі «Дещо про природу таланту Марії Заньковецької».

Особливо ж зацікавлюють  психологічні етюди Заньковецької до книги Чарльза Дарвіна «Вираз відчуття в людини і тварини». У дослідженні В.Кор-нійчука серед семи  психологічних етюдів славетної актриси вперше друкується фотокопія оригіналу – образ Ісуса Христа, створеного нею 1887 року як ілюстрація до згаданої вище книги.

Також уперше друкується фото психологічного етюду «Стан тихого божевілля». Ці два знімки актриси дослідник виявив у фондах Державного музею театрального, музичного  і кіномистецтва України. Багато працював автор також у Будинку-музеї Марії Заньковецької в Києві.

Нове видання поповнило фонди великих бібліотек столиці.