Барикади перед мікрофоном

Акція «Живий майдан» започаткована радіостанцією «Київ» у суботу, 27 листопада. Вона відбувається під гаслом «Скажи так, щоб тебе почув Київ». Суть у тому, що кожен може підійти до намету біля Київської мерії і висловити в мікрофон свій погляд на те, що відбувається в Україні і в столиці зокрема. Крім того, працівники радіостанції оперативно роздруковують тексти своїх інформаційних випусків і роздають перехожим. Черги біля «радіонамету» скорочуються хіба що вночі.

Журналіст Павло Нечитайло після двох годин спілкування з народом вийшов із намету переповнений враженнями: «Паралелі можна провести хіба що з діяннями святих апостолів. Коли був живий Ісус Христос, вони ходили, як вівці, і не могли нічого до ладу сказати. А після Вознесіння їхніми вустами почав говорити Дух Святий. Нині люди різних соціальних категорій починають говорити так, ніби відвідували курси ораторського мистецтва». Серед тих, хто хоче бути почутим, більше приїжджих, ніж киян. Вони говорять переважно про радість, яка їх переповнює, про волю. Директор радіо «Київ» Олександр Кривошеєнко розповів, що висловитися бажають навіть маленькі діти, а у їхніх батьків у прямому ефірі народжуються вірші. «Відбувається щось неймовірне. Такого у 1991 році не було. У центрі столиці вирують такі енергетичні поля, що їх, мабуть, можна записати на диктофон», – поділився враженнями Олександр Кривошеєнко.

Директор радіостанції запевнив, що ті «наметові» коментарі, які звучать у записі, редагуються суто технічно: щоб уникати повторів і поліпшити якість звуку. Крім того, на радіо «Київ» щопівгодини звучать випуски новин, прямі включення і повідомлення зі студії. «Це частина стратегії радіостанції, це крок назустріч киянам. Радикальні зміни у форматі нашого радіоефіру відбулися протягом останніх двох тижнів. Він став більш адекватним тому, що відбувається сьогодні. Ми просто хочемо показати, як журналісти можуть на своєму робочому місці бути в авангарді цього руху», – зазначив Олександр Кривошеєнко.

Він розповів про внутрішню боротьбу кожного журналіста, який має свою позицію і хоче захистити її шляхом участі в масових акціях. Але при цьому він повинен залишатися професіоналом і не має права відтворювати те, що у нього в душі: «Наші барикади – перед мікрофоном. Поки журналіст на роботі, його обов’язок – говорити, що, де, коли і чому відбувається. Щоб людина сама могла вирішити, чи їй нині бути на Майдані, у штабі Ющенка, в Маріїнському парку з прихильниками Януковича чи сидіти вдома перед телевізором». Директор радіо «Київ» наголосив, що принципова позиція його колективу в тому, щоб не проголошувати президентом Ющенка чи Януковича в межах своєї редакції. І ця політика не змінювалася від початку виборчої кампанії.

За словами Олександра Кривошеєнка, намет працюватиме в цілодобовому режимі, поки це буде актуально, поки у людей буде потреба діставати оперативну інформацію і висловлювати власну позицію.