Естакада розв’яже «московський вузол»

Напряму з’єднати проспект 40-річчя Жовтня з бульваром Дружби народів пропонують столичні архітектори, збудувавши на Московській площі естакаду. Потреба у спорудженні транспортної розв’язки визріла ще кілька десятиліть тому, але далі проектів справа не зрушувала з місця.

Здається, вже дванадцятий варіант розбудови Московської площі – естакадний – став найбільш вдалим і лаконічним. Нещодавно містобудівна рада Києва схвалила схему майбутнього будівництва. І таке оновлення вже конче потрібне: за якихось два-три роки у цій місцині планують відкрити нову станцію метро з виходами на вулицю Деміївська та Голосіївську площу. Київський міський голова Олександр Омельченко підписав розпорядження, за яким роботи на транспортному вузлі триватимуть у 2005-2006 роках.

А поки що тут проїздить не менш як 150 тисяч авто за добу. Щоб поліпшити пропускну спроможність цього автошляху, спробують на різних рівнях розвести два перехресні потоки машин. Тоді з Червонозоряного проспекту на проспект Науки потік транспорту рухатиметься магістраллю, а з проспекту 40-річчя Жовтня на бульвар Дружби народів – естакадою завдовжки 600 метрів. Фахівці підрахували, що така реконструкція Московської площі і спорудження транспортної розв’язки обійдеться не менш як у 64 мільйони гривень.

За поданою схемою руху транспорту не передбачається лівих поворотів із проспектів Науки та 40-річчя Жовтня. Невиразний і з’їзд до автовокзалу. Ці питання архітектори доопрацьовуватимуть.

Окрім цього, збудують нові підземні пішохідні переходи. Перенесуть зупинку біля ринку ближче до майбутньої станції метро «Деміївська». Центральний автовокзал переїде з Московської площі на Теремки.

За словами заступника директора інституту «Київінжпроект» ВАТ «Київпроект» Володимира Воробйова, будівництво нового автовокзалу було розпочато на Теремках ще наприкінці 80-х років, однак через брак фінансування роботи призупинено. Тепер це питання вирішити ще складніше – вокзал належить Міністерству транспорту, яке й нині не має коштів на його перенесення. Тому проектувальникам довелося дещо змінити креслення. У наслідок цього – під’їзди до автовокзалу стануть менш зручними, і їх доведеться переробляти.

Реконструкцію Московської площі розпочнуть лише тоді, коли архітектори завершать проектування. Поки що оголошено тендер на проектування цієї розв’язки, який має відбутися 24 листопада. Організація, що виграє його, має виконати проектні роботи до кінця року.

Водночас Головне управління промисловості, транспорту та зв’язку КМДА за розпорядженням мера розробляє інвестиційні пропозиції та проектно-кошторисну документацію до Програми соціально-економічного та культурного розвитку Києва на 2004 – 2005 та наступні роки.