Бетонні «ноги» для моста

Залито бетоном уже третю пару із 29 опор майбутнього Подільсько-Воскресенського мостового переходу.

– Окрім встановлення опор, які ще роботи проводяться ближче до води? – цікавлюся у генерального директора корпорації «Київавтодор» Володимира Жукова.

– Зводимо причал на Десенці. На черзі – причал на Дніпрі.  Проклали тимчасову дорогу з боку Петровського моста – до самого Дніпра. Спорудили будівельні містечка.

– Коли плануєте перекривати Дніпро, аби укласти прольотні конструкції?

– До 20 серпня естакадну частину (тобто опори) на Трухановому острові зв’яжемо прольотними спорудами для проїзду метро (знизу) та автомобілів (вгорі). Вже цього року плануємо приступити до берегової опори мостового переходу через русло Дніпра.

– Чи надходять вже  необхідні металоконструкції?

– Прольотні металоконструкції для нового київського мосту виготовляють у Воронежі. Наші фахівці перебувають безпосередньо на заводі і контролюють процес робіт. Першу прольотну споруду повинні одержати до 15 липня.

– Скільки часу витрачається на виготовлення однієї опори? – цікавлюся у голови  правління АТ «Мостобуд» Юрія Іржицького.
– Оптимальний темп робіт – опора за тиждень. Переконаний, що Подільсько-Воскресенський мостовий перехід буде набагато кращий від багатьох подібних мостів у СНД, адже він дворівневий. Опори вже тепер, навіть не пофарбовані, мають досить привабливий вигляд.

– А чи заважає працювати мостобудівцям прохолодна дощова погода?

– Для нас це нормальна погода, – каже Володимир Жуков. – Вологість якраз і сприяє будівельникам: менше пилу, краще формується бетон – не потрібно його поливати водою. Марки бетону підібрано такі, що опори гарантовано прослужать не менше 100 років.

– На якому етапі і чи проходять випробування мостові конструкції?

– Обов’язково, – запевняє  головний інженер будівництва, «хрещений батько» майже всіх київських мостів Георгій Фукс. – Перед тим як відкриватимуть рух транспорту, міст випробують максимальним навантаженням.

– А чи правда, що при цьому конструктор і головний інженер зобов’язані стояти під мостом?

– Розповідають, що колись саме так і було. Але нині такого ми не практикуємо, – запевняє пан Георгій. – Проте хвилювань  і без того багато під час випробувань.

– Відомо, що було кілька варіантів вибору місця для цього мостового переходу. Перший, затверджений понад 10 років тому. Другий – той, що враховував сучасну транспортну ситуацію на лівому та правому берегах Дніпра, й завдавав найменших незруч-ностей дачникам на Русанівських садах. На якому з варіантів зупинилися нині?

– Ми працюємо на підставі техніко-економічного обґрунтування, затвердженого Кабінетом міністрів ще 10 років тому, – сказав пан Фукс.