Є збійка – буде пуск!

Учора на майбутній станції метро «Сирецька» було свято – метробудівське, робітниче. Відбулася збійка ескалаторного і станційного тунелів. Уже традиційно серед перших, хто зустрів прохідників, які пройшли останні сантиметри тунелю, був Київський міський голова Олександр Омельченко.

Та спочатку до місця події треба було дістатися. Усі одягають каски. Шахтна кліть опускається на 46 метрів під землю. Мов узимку з рота йде пара, але й піт ллється чолом: під землею 100-відсоткова вологість, звідусіль капає вода. «Заморозку» вже відключили, але тунелю це не загрожує, бо тюбінги надійно захищають споруду від ґрунтових вод. Йдемо майбутнім вентиляційним тунелем до магістрального, де незабаром розпочнуть облаштовувати станцію. У торці – підмостки, на які ведуть дерев’яні сходи. Гасло: «Є збійка – буде пуск!». Далі – стіна. Чутно, як за нею працюють відбійні молотки. І ось пробита перша дошка, друга, третя, в отворі з’являється бригадир комплексної бригади прохідників №4 Олег Тимченко. Оплески, квіти від мера, обійми, поцілунки…

Голова правління ВАТ «Київметробуд» Володимир Петренко доповідає:

– Колектив метробудівців має сьогодні проміжну перемогу – збійку тунелів. Це означає завершення прохідницьких робіт. Наступним етапом буде пуск пробного поїзда, а після – і станції. Умови підземного прокладання були надзвичайно тяжкими через високий рівень ґрунтових вод, тому довелося заморожувати ґрунт. За нормами, на будівництво ескалаторного тунелю завдовжки 100 метрів відводилося півроку. Метробудівці виконали завдання за 4 місяці. На станції «Сирецька» буде встановлено перший український ескалатор – це теж стане однією з перемог вітчизняної промисловості.

Олександр Омельченко поздоровляє прохідників, вручає їм премії. «Упевнений в тому, що стабільне фінансування дасть змогу наступного року обов’язково пустити метро з двома новими станціями до Бориспільської площі з виходом на Червоний Хутір, де буде депо, – сказав Олександр Олександрович. – У майбутньому, коли завершаться роботи з реконструкції та будівництва нового Дарницького вокзалу, метрополітен буде закільцований на нього».

Ми попросили міського голову поділитися враженнями від побаченого.

– Ми стали свідками процесу збійки, де зустрілися прохідники основного та ескалаторного тунелів, – зазначає Олександр Омельченко. – Приємно те, що погрішність (а допускається 100 міліметрів) становить лише 5 міліметрів – це свідчить про точність, високий професіоналізм робітників, надійну технологію метробудування й оснащеність сучасною технікою. Роботи виконуються за графіком, з повним фінансовим забезпеченням. Передбачаємо пустити станцію в жовтні цього року. Ще належить виконати великий обсяг робіт. Близько двох кілометрів повітряних електромереж 35 і 110 кіловольт буде переведено на кабельні (це коштуватиме майже 20 млн. грн.) за рахунок інвестиційного проекту. До нової станції підведемо нові тролейбусні маршрути. Шляхопровід, яким проходить залізниця, вдвоє розшириться. З’явиться нова платформа для електропотягів. Виникне великий транспортний комплекс з пересадочним вузлом на приміську електричку, метрополітен, автобус і тролейбус. Після введення станції «Сирецька» тут щодобово обслуговуватимуть понад 30 тисяч пасажирів.