«Богуслав» – як швейцарський годинник

У середу відбулася презентація другого альбому найпопулярнішої фольклорної групи Східної Європи «Гайдамаки» – «Богуслав». Привітати музикантів прийшли Олесь Санін, Ніна Матвієнко, Тарас Компаніченко, «Мертвий півень», «Божичі» та інші гості.

Дівчата з капели «Божичі», зокрема, допомагали в запису платівки – додали присмаку справжньої автентики. Також у роботі над платівкою брали участь такі митці високого рівня, як Роман Гриньків (бандура) та Василь Геккер (скрипка). Запис «Богуслава» проводив на власній студії «Гайдамаків» звукорежисер групи Владислав Гримальський. Назва платівки має навіювати численні асоціації з історії України.

Робота, як і над попередньою платівкою, тривала дев’ять місяців. До речі, нині дебютний альбом «Гайдамаків» розкуповують краще, ніж тоді, коли він щойно вийшов, два роки тому. «Богуслав» же поки що має обмежений наклад і є виданням колекційним – для найбільших шанувальників української музики. За місяць з’явиться «комерційна версія» та відеокліп на пісню, що дала назву платівці.

Творчим стимулом для роботи над «Богуславом» стали враження, отримані під час іноземних гастролей – відомо, що «Гайдамаки» частіше виступають за кордоном, на фестивалях світового рівня, ніж в Україні. «Український шоу-бізнес дуже залежить від зовнішніх чинників, – каже Олександр Ярмола, лідер колективу, – зокрема від спонсорів».

Композиції «Висить ябко, висить» та «Пісня про музику» створені в естонському місті Тарту за кілька годин до виступу, де вперше й прозвучали. Загалом, платівка – високого рівня, європейського зразка, заснована ж на українському мелосі. Цікаво, що шість «гайдамаків» родом із різних регіонів нашої країни, і, звісно, кожен прагне внести щось своє. Тож кінцевий результат – яскраві та різноманітні концерти, а відтак – і платівки.

«Ми прагнемо піднести українську культуру до світового рівня», – кажуть музиканти. Їхній новий альбом коментує власник відомої польської компанії «Кока» та фахівець з музики Влодек Наконечний: «Я завжди казав, що панк поєднується з фольклором. «Гайдамаки» довели, що так воно і є. Крім того, вони додали циганські сюжети та щедрівку, а також є чудовий «діалог» інструментів. Усе працює, як у швейцарському годиннику. Є сотня різних способів, як подати музичні твори, але «Гайдамаки» подали їх у найкращий із можливих варіантів».