Третя спроба і «ми разом»

Перехід на карткову систему спричинив деякі незручності користувачам. Але, здебільшого, всілякі «пригоди» відбуваються саме через необізнаність людей. От і бідкаються вони на сучасну диво-техніку та й біжать у банк шукати винуватців…

До незручностей, окрім необізнаності, можна зарахувати подекуди невигідне місцезнаходження банкоматів та страх, що вашу картку розкодують. Не виключено, що й ніж до горла приставлять, особливо, коли вам закортіло зняти готівку пізно ввечері, а «ящик із грошима» на темній вуличці…

Про переваги та незручності карток я розпитувала працівницю однієї з філій добре знаного банку. Вона розповіла, що найбільша вигода – бухгалтерам та фінансистам, адже в такому разі спрощується система нарахувань. Звичайно, що «особлива» вигода – всім небідним, у яких гроші аж розпирають гаманець й тільки таким чином приносять їм незручності. Одразу ж згадалася реклама, де в супермаркеті у хлопця гаманець так «розперло», що аж купюри порозліталися. І бідоласі стало незручно.., а щаслива дівчина – з карткою, і в неї все чудово.

«Шматок пластику» стане в пригоді й тоді, коли ви зібралися за покупками. Адже нині чимало магазинів, де можна розплатитися за картками. Вирушаючи в подорож, також можна розраховувати на картку. Ще одна з переваг: наприклад, гуляєш, гуляєш і раптом – без копійки в кишені залишився… а на рахунку гроші є! Пішов та зняв – й гуляй собі далі, бо банкомати нині не рідкість і довго шукати їх не доводиться. Але саме тут й починаються «мінуси». Виявляється, що за послуги іншого банку, а не того, що видав вам картку, з вас банкомат «зніме» трохи грошенят. Та й за валюту також відрахує.

Банківська працівниця розповіла мені про нюанс, через який часто здіймають бурю: «Багато хто з «окарткованих» користувачів ще й досі не знає, що кількість спроб введення пін-коду обмежена до трьох разів». Зазвичай шифр складається з чотирьох цифр. Виявляється, що після четвертої спроби банкомат «зажовує» картку остаточно. Слово «зажував» нині вже приживається у банківській термінології й стає сигналом до того, що без «колупання» в диво-техніці не обійтися. Без допомоги банківського працівника з нею годі порозумітися. І починається тяганина… Банкомат розбирають і дістають «зажоване» добро. Аби картку поновити, потрібно знову заповнити купу папірців.

Був такий випадок: жіночка намагалася «зняти» гроші. Клацала, клацала клавіатурою (чи-то шифр забула, чи просто помилялася при натисканні кнопок) та й доклацалася – «зажувало». Всіх узяв сміх, коли спантеличеній жіночці банкомат не хотів «віддавати» картку. А та все тягнула її та й тягнула. Усі спроби були марними. Нервово засміялася й вона, коли на додаток «телевізор» висвітив їй: «Тепер ми разом». Тричі помилився – й навіки «разом» злилася картка з банкоматом. Та не до сміху було персоналу, коли після марних старань, жіночка влаштувала скандал! Претензії висунула всім (банкомат знаходився в приміщенні банківської філії). Бурю вдалося вгамувати. Але цю історію ще й досі згадують, як страшний сон.