На суші, у повітрі, на воді

Українська транспортна міліція останнім часом зазнала таких глибоких змін і реформування, що Управління транспортної та спеціальної міліції МВС України на деякий час навіть припинило своє існування. Саме в цей період усі й відчули, як без нього погано. Адже слова видатного російського байкаря про те, що не годиться чоботарю пекти пироги, а пекареві – шити чоботи, не застаріли й донині: кожен має робити свою справу. Знайти альтернативу скасованому Управлінню так і не вдалося, інші служби не змогли виконувати її специфічні функції, і тому транспортну міліцію довелося відновити. Тож слово начальнику Департаменту транспортної міліції МВС України Ігорю Адамчуку:

– Наслідки ліквідації такої важливої ланки центрального апарату МВС, як Управління транспортної та спеціальної міліції, виявилися досить сумними. Як свідчить практика, решта структурних підрозділів міністерства, чиї завдання не стосуються забезпечення правопорядку на транспорті і де немає спеціалістів, які знають специфіку роботи транспортних підрозділів, не здатна координувати, контролювати та забезпечувати належне функціонування органів внутрішніх справ на транспорті. А непрофесійне виконання цих обов’язків призвело до відчутного погіршення стану боротьби зі злочинністю та організації охорони громадського порядку на об’єктах транспорту. За дорученням міністра внутрішніх справ України було ретельно проаналізовано всі ці недоліки і за його наказом створено Департамент транспортної міліції. Він очолює систему органів внутрішніх справ на залізничному транспорті України, здійснює контроль, методичне і координаційне забезпечення діяльності підрозділів на повітряному, морському, річковому транспорті та з охорони метрополітенів.

Уже досягнуто домовленості про оснащення нарядів патрульно-постової служби міліції, які супроводжуватимуть пасажирські поїзди, забезпечення інформування пасажирів про перебування нарядів міліції в поїздах, про впровадження сучасних засобів зв’язку за схемою «провідник – машиніст – диспетчер – міліція». Найближчим часом усіх працівників забезпечать мобільними телефонами. Вдалося також фінансово привести до норм європейських стандартів приймальники-розподільники для неповнолітніх, бродяг та безпритульних.

Особливу увагу приділено безпеці пасажирів метро. Міліцію метрополітену України переведено на безстроковий посилений варіант несення служби. У вечірній та нічний час здійснюється обстеження об’єктів, які належать до метрополітену.
Департамент, який тільки-но набирає обертів, уже має неабиякі результати. Так, працівники лінійного відділу на станції Козятин викрили злочинну групу із 7 осіб, у яких вилучено автомобіль УАЗ, що його використовували для крадіжок, та спеціальний прилад для зливу масла з трансформатора. Група здійснила 19 крадіжок, злила 15,5 тонни масла та пошкодила три трансформатори «ОМО-800». Фастівській дистанції енергопостачання завдано збитків на суму понад 44 тисячі гривень.

Попереду багато роботи, і ми готові до її виконання ЦГЗ МВС України