Потенціал столиці оцінювали інвестори

На початку березня нинішнього року у Каннах (Франція) відбулася щорічна, вже 15 за  рахунком, Міжнародна інвестиційна виставка MIPIM-2004. Це головна подія у світі нерухомості та інвестицій, яка збирає найвище керівництво компаній, інвесторів та розробників проектів у цій галузі. Цього разу у виставці взяло участь понад чотири тисячі інвестиційних та проектних компаній із 67 країн світу, а більш як 200 мерів з різних куточків планети провели спільний симпозіум, присвячений обговоренню проблем урбанізації.

Уперше на цій виставці була представлена й Україна спільним стендом Київської міськдержадміністрації та деяких компаній. Від мерії столиці у складі делегації був начальник Головного управління економіки та розвитку міста Валерій Борисов.

Як зазначив Лев Парцхаладзе, голова правління ІК «XXI століття» про Київ, у світі, на жаль, знають дуже мало, про Україну – ще менше. Все це негативно впливає на загальний стан довіри міжнародних інвесторів, що в кінцевому підсумку і визначає низький обсяг іноземних капіталовкладень в Україну. У цьому зв’язку дуже важливо, аби керівництво міст, та й країни в цілому, саме спільними зусиллями з провідними компаніями презентували можливості та потенціал тих чи тих регіонів України на заходах подібного рівня.

Про актуальність проблеми свідчить і те, як потужно зростає конкуренція за потік іноземних інвестицій з боку наших найближчих сусідів. Як зазначив Ігор Петров, голова правління АКБ «Інтерконтинентбанк», вражаючою була кількість та активність представників країн найближчого зарубіжжя. Москва, приміром, бере участь у цій виставці вже 8 років поспіль, а стенд Краснодарського краю за розмахом та площею був не гіршим від стенду такої країни, як Італія!

Саме такі інвестиційні виставки дають змогу у найповнішому обсязі дізнатися, як будують у інших містах світу, що там споруджують, які рішення приймають і чому? Як зазначив Олександр Овчар, генеральний директор ТЦ «Квадрат», провідні столиці світу вже давно переглянули свої норми, правила та принципи до міської забудови. На перший план вийшли проекти, що передбачають комплесне розв’язання тих чи тих урбаністичних проблем. За кордоном досить активно розвивається наука містобудування.

Кожна подібна виставка, попри налагодження ділових контактів, має кінцевою метою залучення інвестицій під певні представлені на ній проекти. Утім, щодо конкретних результатів для нас, то представлення на стенді Києва новобудов мало на меті не залучення коштів, адже бюджети під них вже давно сформовані, а радше демонстрацію їх технічного рівня і можливостей проектних та будівельних компаній міста загалом. І все-таки київським компаніям-учасникам виставки вдалося налагодити понад сто прямих та чотириста опосередкованих ділових контактів. Особливий інтерес проявляли до готельного бізнесу.