Хто проти розвитку транспорту?

Минулої п’ятниці управління юстиції вдруге повернуло без реєстрації розпорядження столичної влади щодо підвищення тарифів на проїзд міським транспортом. Ми попросили прокоментувати цей крок заступника Київського міського голови – секретаря Київради Володимира Ялового.

– На жаль, питання підвищення тарифів набуло політичного забарвлення, відбувається певна спекуляція на цій проблемі, – відповів Володимир Борисович. – Коли у грудні минулого року Київрада приймала бюджет міста, то у ньому передбачалося, що міський транспорт поступово переходитиме на самоокупність. Безумовно, є резерви, ми вишукуємо їх. Але все одно за ціною проїзду 80 копійок міський бюджет буде дотувати наземний транспорт у сумі 29 мільйонів гривень, підземний – 10,5 мільйона. Якщо ж  відмовимося від підвищення тарифів, то міському бюджету цього року доведеться виділити на дотацію транспорту 250 мільйонів гривень. Причому ці кошти доведеться забирати із соціальних програм. Маю на увазі додаткових 200 мільйонів гривень, виділених на медицину, 100 мільйонів на освіту тощо.

Розуміючи непопулярність заходу, ми просимо поставитися із розумінням до рішення міської влади. Нині ведемо переговори з Мінекономіки, Мін’юстом, Антимонопольним комітетом і, за певних умов, переконаний, підвищення вартості проїзду відбудеться.

Хочу ще раз наголосити: для киян, які платять за проїзд, розробляється система певних пільг, пов’язаних із придбанням проїзних квитків – за ними вартість проїзду буде нижчою. А для сотень тисяч гостей столиці, 180 тисяч іногородніх, які їздять до Києва на роботу, ми не можемо вводити додаткові пільги. Йдеться і про інші фактори, приміром, не можна скорочувати кількість наземного транспорту. Йде планова заміна старих автобусів і тролейбусів на нові. Розвивається метро, потрібна заміна ескалаторів тощо.

Якщо йдеться про ринкову економіку, то іншого шляху у нас просто немає.