Такий продукт нехай з’їдять виробники

У XV столітті продавця примушували з’їсти продукти, які виявилися неякісними. Нині права та інтереси споживачів столиці оберігають і відстоюють навіть у суді фахівці Головного міського управління у справах захисту прав споживачів.

Як зазначив начальник управління Анатолій Гудзій, майже 50 відсотків товарів, що реалізуються на київських ринках, – бракують.

Так, на ринках ТОВ «Регіна», ВАТ «Борщагівський» та ТОВ ТД «Дніпро», що у Святошинському районі, а також ТОВ «Явір» в Оболонському районі припинено реалізацію ковбасних виробів, де втричі перевищено вміст радіонуклідів. Такі «забруднені» ковбаси завозили із м.Здолбунів Рівненської області та м.Славута Хмельницької області. За порушення правил і норм торгівлі цими продуктами харчування прокуратура порушила кримінальну справу.

Крім того, спеціалісти управління бракували мінеральні води «Лужанська-7» (виробники ТОВ «Маргіт» Свалявського району і МПП «Алекс»), а також «Миргородська» (Миргородський завод мінеральних вод) через надмірний вміст кадмію, кальцію і гідрокарбонатів.

Лабораторними дослідженнями встановлено грубе порушення технології виробництва копчених рибопродуктів, які виготовляють переважно малі приватні підприємства. А щоб продукція мала привабливий вигляд, застосовували штучні барвники – тартазин (Е102), понсо 4R(У124), які є небезпечними для здоров’я.

Викликає сумнів якість товарів, які продають у 18 супермаркетах столиці. Приміром, щоб продовжити реалізацію вже простроченої продукції, у «Сільпо» і «Великій кишені» на упаковці змінювали дату кінцевого терміну або пропонували алкогольні напої без сертифікату відповідності.

– Проте найбільше нарікань (49%), – зауважив Анатолій Андрійович, – від споживачів надходить стосовно надання послуг. Це 12,5 відсотка претензій на роботу операторів кабельного телебачення, 7 відсотків на послуги зв’язку і стільки ж на підприємства, що виготовляють меблі, двері та вікна. По 3 відсотки скарг на роботу СТО автомобілів та транспортних фірм.

Під час перевірок у 92 відсотків суб’єктів господарської діяльності виявлені ті чи ті порушення. На них наклали штрафні санкції, а також змусили повернути споживачам гроші. Загалом у минулому році горе-підприємцям довелося відшкодувати киянам 1,3 млн. гривень.

Фотина МАР’ЄНКО